Web adaptech.cz používá cookies. Tuto funkcionalitu používá k základnímu fungování, sběru statistických informací (např. návštěvnost) a zároveň ke zjednodušení při práci se sociálními sítěmi. Nastavení ukládání cookies můžete kdykoliv změnit zde
Telefon:
+420 222 980 011
+420 605 345 345
 

Novinky

(Po 17. 12. 2018)

Společnost Adaptech s potěšením oznamuje, že je na světě první aktualizace softwaru telefonů Kapsys…

(Po 17. 12. 2018)

Společnost Adaptech s potěšením oznamuje, že je na světě další aktualizace softwaru telefonů Kapsys…

(Čt 22. 11. 2018)

Předevčírem vydaná verze produktů Dolphin SuperNova a ScreenReader se soustřeďuje především na podporu…

 

Sociálně

Dochází vám rychle místo na disku? Víme, jak to vyřešit!

13. 10. 2017 | Petr Řehák

V posledních týdnech se uživatelé mohou setkávat s problémy nedostatku místa na disku C:, a to aniž by něco stahovali.

Tento problém je způsoben chybou v programu „OneDrive Setup“ společnosti Microsoft, který zbytečně spotřebovává až 30 % výkonu procesoru a samovolně vytváří veliké soubory s názvem aria-debug-xxxxx.log (kde xxxxx je číslo), které stále rostou, dokud zcela nedojde místo na disku. Tyto soubory jsou umístěny ve složce „C:Users<Uživa­tel>AppDataLo­calTemp“. Zajímavé je, že chyba se údajně vyskytuje jen u uživatelů, jejichž uživatelská složka má v názvu znaky s diakritikou (mohu potvrdit). Pro odstranění těchto souborů je třeba nejprve zakázat proces, který je vytváří, a poté vyčistit složku Temp. To samo o sobě však celý problém nevyřeší. Na internetu je mnoho postupů, které mají vést k odstranění problému, představím vám tedy ten postup, který jsem sám ověřil (jsem aktivním uživatelem služby OneDrive a byl jsem sám postižen) a který je považován uživateli za funkční.

Jak na to

  1. Stiskněte kombinaci kláves CTRL+SHIFT+ESCAPE. Otevře se Správce úloh na kartě Procesy.
  2. Opakovaným stiskem klávesy TAB zkontrolujte, zda jsou ve Správci úloh zobrazeny všechny procesy. Pokud se po stisku Tabulátoru ozve „méně informací“, je to v pořádku; pokud se ohlásí „Více informací“, stiskněte Mezerník.
  3. Nyní se Tabulátorem opět vraťte na seznam procesů a písmenem „m“ vyhledejte položku začínající slovy „Microsoft OneDrive“ a stiskněte klávesu DELETE. Jestliže se v seznamu procesů nachází více takových položek, vyberte každou z nich a opět stiskněte klávesu DELETE.
  4. Klávesou ESCAPE zavřete Správce úloh.
  5. Klávesami WINDOWS+R otevřete dialogové okno Spustit a zde zadejte appwiz.cpl a stiskněte ENTER. Otevře se ovládací panel Programy a funkce. V nejnovějších Windows 10 je to nejsnazší způsob, jak se k tomuto panelu dostat.
  6. V seznamu nainstalovaných programů vyhledejte program „Microsoft OneDrive“ a stiskem klávesy ENTER jej odinstalujte.
  7. Klávesami WINDOWS+R otevřete dialogové okno Spustit a zde zadejte cestu %localappdata% (včetně znaků procent) a stiskněte ENTER.
  8. Zde vyhledejte složku „Microsoft“ a podsložku „OneDrive“. Tuto celou podsložku odstraňte!
  9. Stiskněte opět klávesy WINDOWS+R, zadejte cestu %temp% a stiskněte ENTER.
  10. Vyhledejte všechny soubory, jejichž název začíná na „aria-debug-“ a mají příponu .log a odstraňte je.

Chcete-li službu OneDrive nadále používat:

  1. Do webového prohlížeče zadejte adresu https://go.microsoft.com/fwlink/p/?… a dokončete stahování souboru OneDriveSetup.exe.
  2. Spusťte stažený soubor a projděte instalací programu.
  3. V oznamovací oblasti vyhledejte ikonu s textem „OneDrive nepřihlášen“ a klikněte na ni nebo prostě potvrďte klávesou ENTER. Následně dokončete nastavení služby OneDrive.

Doufám, že vám tento postup pomůže a volné místo vám tak na disku bude docházet jen proto, že jej spotřebujete sami. Případné připomínky jsou vítány.

Pro zvídavé čtenáře, kteří ovládají angličtinu

Zpět